zondag 20 maart 2011

Birdcage on a necklace

My friend Tessa showed me this stencil (in combination with two lovebirds) and I just needed to have it.. It reminded me of my own vintage birdcages, one in white that I've painted gold and a big one in blue.

A dear friend celebrated her birthday with a high tea, and as always I wanted to make something special and decided to make a vintage-style cake with the birdcage on a pearl necklace with gold tiny bows.

It was my first attempt stencilling something on a cake and it didn't quite go as I wanted it.. I've painted the gold-dust on mixed with alcohol and although I was very carefull, the gold didn't just stay on the spots I wanted it to stay.. In the end, the cake looked very cute to me, I just love love the bow necklace in combination with the cage..... If there would be a real pearlnecklace like this, it would be mine! ;)
Next week another friend will get a cake, and guess what.. There will be a pearl necklace on it too...

In Dutch:

Mijn lieve vriendinnetje Tessa liet mij deze stencil zien (in combinatie met twee tortelduifjes op een stok) en ik was meteen verkocht! Het vogelkooitje herinnerde mij aan twee kooitjes die ik heb, een goudkleurige die ik wit gespoten heb en een grotere blauwe.

Mijn vriendin Anouk vierde haar verjaardag met een high tea. Zoals altijd wilde ik iets speciaals maken en besloot een vintage-style cake te maken met het vogelkooitje aan een parelketting met mini-strikjes in goud.
Het was mijn eerste poging met stencils en het ging niet helemaal zoals ik in gedachten had. Het kooitje is met goudpoeder en alcohol op de fondant geverfd en ondanks het feit dat ik heel voorzichtig was, is de verf toch uitgelopen. Toch vond en vind ik het een ontzettend schattig taartje. Vooral de parelketting in combinatie met het kooitje.. Zou deze ketting bestaan, werd hij meteen gekocht ;)

Volgende week heeft een andere vriendin een taart besteld en drie keer raden, ook hier zal een parelketting gebruikt worden..




Best Blogger Tips

2 opmerkingen:

  1. Die stencils zijn erg leuk! Ik hoop binnenkort ook deze te gebruiken.
    Je taartje is erg lief geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor de reactie!
Ik lees ze altijd en ben er ontzettend blij mee! Bij een vraag zal ik sowieso altijd reageren.

Groetjes,

Nadine